E-type / en sympatisk nörd =)

Godmorgon!

Här blåser det för fulla muggar och vi håller tummarna för att alla takpannor stannar kvar.
Än värre lär det bli imorgon om jag fattat väderleksrapporten rätt, styv kuling stod det visst.
Men det är ganska mysigt när man vaknar tidigt, det fortfarande är mörkt ute och man kan kura ner sig under en filt med frukostmackan och tekoppen.
Så vi såg ett till avsnitt av "Så mycket bättre". E-types dag var det.
Och vi har konstaterat att han är ju en ganska stor nörd, precis som så många andra musiker.
Men han verkar så himla snäll och sympatisk och idag när han berättade om sin mammas tidiga bortgång satt jag som Lille Skutt och grinade - var det ngn som sa hormoner??

Men jag tycker det är skönt att en snubbe som en gång var metaltrummis och som sedan gjorde en massa utskälld eurodisco ändå bjussar så mycket på sig själv.
Berättar anekdoter om hur han och grabbarna satt och sydde om kavajer inköpta på Myrornas över lite bira vid vardagsrumsbordet, eller detta fanatiska intresse för vikingar som ledde till en riktigt rolig eftermiddag i programmet osv...
På något sätt påminner han mig om min vän Pat, speciellt under den tiden då hade gick in i karaktären "Pat the vampire". Genomsnäll, lite nördig, men sket fullständigt i vad folk tyckte och tänkte om honom.

Jag gillar sånt!!!

Så, Pat.... detta inlägg är en indirekt hyllning till dig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback