Måla måla

Eftersom P var hemma sjuk stack jag tidigare till jobbet för att hinna hem innan det blev mörkt och måla sovrumstaket.
Nu var jag hemma vid halv fem, och strax därefter försvann ju dagsljuset, men P fixade bra lampa istället för takspotten, så det löste sig i alla fall.
Det är INTE speciellt skönt att stå och måla snedtak i ett ganska trångt rum.
Man skulle kunna säga att min nacke som var halvkass innan inte blev så mycket bättre, men taket blir nog fint i alla fall.
En till strykning imorgon efter frukost, sedan skall väggarna tvättas så att de kan målas.
Kanske hinner måla en första vända imorgon till och med.
Det hade varit grymt, för då är rummet klart 2/3 innan helgen är slut.

Så på helgens att göra lista står:
- måla tak i sovrummet en vända till.
- tvätta väggarna inför målning.
- måla sovrummsväggarna åtminstone en gång.
- tvätta halltaket.
- spackla fondväggen i sovrummet.
- tvätta hall/trappväggarna.
- träna om halsen blir bättre.
- Rocka loss till Puteraeon i Alingsås.

Känns som att denna helgen kommer säga "svisch" så är det måndag igen.
Funderar på att eventuellt ta ut en semesterdag i nästa vecka för att kunna ägna en heldag åt att fixa klart här hemma.
Lite jobbigt nu när en fjärdedel av huset är täckt av skyddspapp och möblerna står lite hursomhelst.




Det blir en viss skillnad på taket i färg, men satan vad jobbigt det var att måla panelsnedtak.


Såhär inpappat är sovrummet, trappan och hallen nere just nu. Så jag vill bara bli klar så det slipper prassla hela tiden när man skall ta sig nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback