FUSTRA Dag 29 - 1 dag kvar

Träning:
Ingen träning idag. Kände mig varm och termometern visade på lite förhöjd temp, så det var bara att gilla läget och stanna hemma från gymmet.

------------

Dagens matintag

Frukost:
3 dl lättyoghurt med 50 gram müsli.

Mellanmål:
Ett knäcke med bredost och tre skivor kalkonkorv + ½ bulle från igår.

Lunch:
Västkustsoppa med extra räkor.

Middag:
Kalkonfärssås, bulgur, sallad med lite fetaost.
Snack:
Morotsstavar och dipp.
10 bitar lakritskofekt + ca 25 gram mörk choklad.

-----------------------------

Eftersom det bara är en dag kvar och jag haft söndag som mät/väg/fotodag kommer mina slutresultat för januari här:
Startvikt: 65,6 kg.
Slutvikt: 63,1 kg (Var nere på 62,8 men sedan slarvade jag lite)

Startmidjemått: Ca 80 cm
Slutmidjemått: 76 cm.

Vad har jag mer upplevt för positiva effekter?
- Min kondition har förbättrats avsevärt samt farten i löpningen på invanda sträckor.
- Kroppen har blivit tightare.
- Jag har fått mer självförtroende för träning med fria vikter och kommer fortsätta köra mest med dem.
- Större medvetenhet om hur mina pulsnivåer ligger, även utan pulsklocka efter denna månaden.
- Jag har nästan inte ätit något "socker"godis alls under januari (istället lite nötter, mörk choklad och morotsstavar) det skall jag försöka fortsätta med.

Här är mina start och slutbilder:




Härligt att se skillnaden som blir även av bara 2,5 kilos viktnedgång, men all styrketräning och bålträning ge rju såklart sitt resultat på kroppen även om vikten inte rasar.
Framförallt på baksidan syns skillnaden. Mina "kotletter" under BH:n är borta och man kan se att fettlagret minskat en aning över hela kroppen.
Man ser även att överarmarna är lite mer definierade, annars tycker jag att sidobilderna är de som man ser minst skillnad på.
Har kört ganska mycket bålträning innan eftersom det är A och O om man skall orka löpa länge utan att sjunka ihop i hållningen.

Men jag är mycket nöjd med Januari 2011.
Det blev den kickstart på nya året som jag hade som mål och jag kommer definitivt lägga in superstarpasset typ var 5:e eller 6:e vecka som komplement till min normala träning för att boosta lite och för att kroppen behöver periodisering för att uppnå bättre resultat - den vänjer ju sig så snabbt.

Men nu först blir det nog en lugnare vecka med poweryoga, massage och kanske nåt löppass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback