Hattfest

Igår var vi hemma hos Fridén på hattfest.
D.v.s alla var tvungna att bära huvudbonad.
De två vanligaste hattarna var givetvis gangsterhatt och comboyhatt, men också ett par kepsar, pälsmössor och en sombrero.
Det bjöds på pastasallad och hembaktbröd som olika gäster donerat, blandade kakor och snacks.
Dessutom hade Fridén knåpat ihop ett musikquiz från 90-talet.
Galet skoj och nostalgiskt.

Såhär såg jag ut innan jag fick på mig min hatt:

Hämtade lite inspiration från damerna i Mad Men. 50-tal. Mycket kråksparkar, men eftersom jag inte har en flytande svart eyeliner blev det inte helr hundra och så satsade jag på koralliga läppar - det tror jag faktiskt att jag gillade riktigt mycket.

Karim körde på rysk pälsmössa... eller var den en pirathatt i päls?


Tack Fridén och övriga för en nice kväll!!

Kommentarer
Postat av: J

Intressant vinkling på ett festtema. Skall nog ha en hattfest framöver.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback