Levande charader

Oj vilken kul kväll det blev igår.
Vi var hemma hos Emma och Jimmy i Sjövik och gosade med de två stora lurviga vovvarna.
Dessutom bjöds vi på en utsökt oxfilé provencale med skivad potatis och sallad.
Åt av allt, men försökte äta mindre potatis och mer sallad för att följa mitt kostprogram någorlunda.
Till dessert fick vi pannacotta med bärsås, som jag smakade två skedar av från Patriks portion.
Och jag lyckades dessutom klämma i mig ca tio chips, men inte mer än så.
Man kanske skall vara nöjd med det?

Nåja, skit i min kost nu.
Förutom att käka svingod middag och tjöta massa skit försökte vi dessutom ha en hyfsat seriös vinprovning av tre viner. Ett Australiensiskt vin de fått genom sin vinklubb, en Rioja och en Campofiorin från Valpoliciella-distriktet.
Till den maten som åts igår vann nog det Australiensiska "Fire Block" utan tvekan.
Skall se om det finns i systemets beställningssortiment.
Eftersom jag inte orkade spotta och ha mig blev det endast en minimal mun från varje vin, så jag kanske inte hann känna alla smaker sådär skitbra.
Emma var dessutom noggrann och antecknade i en pärm så att de kan komma ihåg till nästa gån och inte köpa om Riojan t.ex.

Sedan drack de andra flera hotshots, så det var mycket skrikande om "koka kaffe, vispa grädde (som sedan byttes ut mot spruta grädde) hotshots hotshots hotshots!

Till sist blev det charader för hela slanten.
Jag teamade upp med Jimmy och jäklar vad vi skrattade.
Det är rätt svårt när man är under tidspress att helt plötsligt komma på ett nytt sätt att visa ett ord när inte laget tar det på första sättet.
Och adjektiv är nästan alltid svårt att visa på ett bra sätt. Dessutom var det bonus om man genomförde varje omgång på ett viss sätt utifrån direktiv på spelkorten.
Så jag fick köra en hel omgång utan att titta - DET var rätt lurigt, men det gick.

Supertack för en GRYM kväll!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK!! Tack själva, grymt kul att se er!! :)



Kram

Postat av: storråttan.

det var jättekul. Nästa gång så kommer jag rocka på spelet ;)

2011-01-09 @ 12:10:59
URL: http://www.Ulverheim.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback