Shoppingdag på Åhléns

Idag har vi haft en heldag på stan jag och baby sunshine.
Vi stack hemifrån vid elva och kom tillbaks vid fem.
Helt slut är man efter en sådan dag på stan... konstigt egentligen att det är mer energikrävande än att jobba.

Nåja.
Vi fick med oss en massa bra saker hem i alla fall;

* Smala stålgalgar att byta ut de tjocka trägalgarna mot.
* Nya gardiner till köket, en till längd skall inhandlas och sys om till en kapplängd till det andra fönstret.
* Duschdraperi att sy om till vattenskyddande gardin till fönsret i duschutrymmet.
* Ett nytt bäddset i ekologisk bomull.
* Filt och linnetyg som jag skall bygga en ny sänggavel av, måste köpa en plywoodskiva också bara.
* En brödkniv i samma serie som vi köpte nya knivar i innan jul.
* Två nya kuddar till Patrik som tyckte de gamla var för platta.
* Mad Men säsong 3.

Patrik köpte dessutom en ny plånbok och två parfymer till sig.

Detta är vad jag shoppade för mina rabattcheckar:
 
Två baslinnen i marinblått och vitt, en härlig sommarklänning i ljust blågrå bomull och en Japan Knit-kofta i nån ljus dimgrön färg från Hunky Dory, ett par cognacsfärgade pumps från Tamaris (bröllopsskorna var därifrån och de var sjukt bekväma för att vara med klack, så dessa kommer jag nog kunna använda mycket i vår/sommar) + lite underkläder från Åhléns eget märke Closeness. Nu när jag tappar i vikt fick underkläderna uppdateras eftersom tyvärr även bysten minskar. Funderar på att komplettera med boxermodell i den hudfärgade serien att ha under tunna ljusa klänningar i sommar, ser så trist ut när man ser svarta underkläder genom tyget.


Vi är i alla fall sjukt nöjda med dagens shopping.
Men nu är det nog skralt i kassan till löning i februari. För detta fick inhandlas lite i förskott på januarilönen.
Man får passa på när det var så bra erbjudanden:
20% på all hemtextil, 15% på helt köp (gick inte att kombinera med den andra rabatten) + personalrabatten för oss som jobbar inom koncernen.

Dessutom åt vi en riktigt god lunch på Le Croissant på en av våra Enjoy-kuponger, alltså två rätter med dryck till priset av en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback