Utmaning - bloggrelaterade frågor

Blev utmanad av Madilyn att svara på nedan frågor, och givetvis vill jag inte gör henne besviken =)


Hur länge har du bloggat?
Jag vet faktiskt inte, mina äldsta inlägg jag kan se i bloggen just nu är från januari 2007, kanske var det då det började? Eller också sent 2006.

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Jag har ett 30-40-tal bloggar i mina favoriter, en del av dem går jag in på dagligen och andra i alla fall en gång/vecka.

Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är nog dagboksbloggar med någon form av inriktning, men även ett par rena träningsbloggar för inspiration och motivation, samt ett par inredningsbloggar och nån matblogg.


Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag tror det, har inte frågat dem, men ibland får jag kommentarer som; är det inte jobbigt att vara så personlig? Eller vad tycker din man när du skriver si eller så? Så jag borde ju vara ganska mig själv och berätta det mesta utgått ifrån det.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Med utgångspunkt från svaret ovan så är jag nog väldigt personlig, ibland t.o.m. direkt privat, men även jag har vissa gränser. Brukar inte skriva om privata saker som direkt berör även andra, vill inte utlämna någon som inte vill på nätet.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
En hel del, men också som någon slags dagboksfunktion och utlopp för tankar mm. Dessutom har jag nu i efterhand insett att bloggen är rätt bra att ha då man letar efter uppgifter om när vissa saker inträffade.

Har du träffat människor irl. efter att ha träffat dom via bloggen?
Ett par nya människor har jag träffat efter att haft kontakt med dem både via blogg och andra nätsajter, men jag tror de flesta som läser min blogg hyfsat regelbundet är familj, vänner och bekanta.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?
Det beror nog på hur mogen man är och hur mycket integritet man har. En del saker är direkt olämpliga att skriva om eller lägga ut bildbevis för, men har man begått ett sådant misstag som får konsekvens så har man förmodligen lärt sig på det och gör inte om det igen. Dumt även att lämna ut personuppgifter, boendeadress mm.

Hur ser bloggandets nackdel ut för dig?
Ser ingen nackdel med det för tillfället.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Säkert, men kanske om andra saker än nu.



Gör gärna denna utmaningen DU också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback