Antiklimax

Skulle besiktat hojen 07:20 imorse.
Sällde klockan på sex för att hinna i god tid.
Rullade ut ur garaget redan halv sju och skulle starta.
"Wipwipwipwip" lät den då, men ingen motor startade.
Testade ett par gånger till innan jag insåg att batteriet var dött.
P fick hjälpa mig rulla in hojen igen och i med laddaren.

Har bara haft ladmöjlighet såhär enkelt sedan i våras så jag tänker liksom inte på att stoppa i sladden varje gång jag ställer hojen i garaget och hojen har ju ändå tio år på nacken snart, så batteriet börjar väl bli lite trött kanske.
nåväl, tjugo minuter senare startade den fortfarande inte, då var det bara att gilla läget, ta av mc-kläderna och ringa och avboka tiden.
Kom fram i telefonkön två minuter innan min utsatta tid, så jag slapp bli debiterad för utebliven tid i alla fall.

Körförbud lyder diagnosen fr.o.m. 30:e juni.
Det gör dock inte så mycket eftersom vi är bortresta då, men den 11:e juli har jag ny tid så att Mr. Mean Streak kan få ut och rulla igen.

Synd bara att jag måste åka buss hem från jobbet i eftermiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback