Snapshots från Skatetävlingen

Här kommer lite foton från gårdagen.
Kameran har ingen bildsekvensfunktion, så alla actionbilder blev suddiga, men lite coola i alla fall.
Finns även lite videoklipp på min youtube-kanal, nick Saxiquine för den som är nyfiken att se killarna i rörelse.


Simon Karlsson i luften.


Det var gott om åskådare...


...och tillväxten ser rätt säkrad ut...


Tävlingens vinnare - Eddie Lindqvist.


Visst fanns det tjejer också! Johanna Jonstrand hade bra fart i poolen.


Tjejernas prisutdelning, 3:a Claudia Nguyen, min favorit av dem, gillade hennes oräddhet när hon åkte, ett par år till och hon kommer vara grym!!! 2:a Johanna Jonstrand, 1:a Emma Lindgren (som även deltog i herrarnas tväling).


Herrarnas prisutdelning, även här goodiebags med massa bra skateprylar + kontanter, såg rätt kul ut när de skulle ta sig uppför poolkanten med påsar, ett flak Dark Dog, extrabrädor och sedlar i näven.

Jag är hursomhelst riktigt glad att vi kom iväg och inte fastnade hemma.
För det var kul att se tävlingen. Kul att se vad berget används till och kul att se hur alla uppmuntrar varandra.
Inte så mycket konkurrens och sura miner, utan alla var uppriktigt glada när någon annan lyckades med ett fett trick.
Och den mentaliteten och stämningen gillas mycket!
Sedan kan jag tänka mig att de föräldrar som släpper av sina barn för några timmars skate i berget varje vecka är trygga. Det finns vuxna på plats, man tar hand om varandra och man vet vart ungarna håller hus.
Givetvis kan olyckor hända, benbrott, stukade leder, skrubbsår mm, men det är ändå en hyfsat säker miljö om man jämför med kidsen utan intressen som bara drar på stan i gäng.


Kommentarer
Postat av: claudia nguyen

Hallå där!

Blev tipsad din blogg, de sa att jag var med på någon bild och fått lite uppmärksamhet. Tack så mycket, det är alltid kul att se sådant här. :) Kramar, Claudia

2011-03-23 @ 19:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback