Fixat och donat


Kom till jobbet halv åtta och tog bara en halvtimmes lunch,
så klockan fyra promenerade jag bort till
passexpeditionen i solskenet.
Varmt var det, så tröjan fick åka av efter halva vägen =)
Tog ca en kvart innan det var min tur och jag stod där
med ett nytt pass i min hand.
Första passbilden ever som jag känner mig nöjd med,
nu slipper man skämmas de närmsta tio åren när man
är på resande fot!


Promenerade sedan längs åkanten bort till Olskrokstorget
där P plockade upp mig när han jobbat klart.
På vägen hem stannade vi på Ale torg och köpte
rhododhendronjord, så väl hemma var det arbetsbyxor
på och trädgårdsgrejer fram.
Först planterade jag den nya magnolian vi fick av
mamma och pappa på samma plats där den gamla dog.
Hoppas nu inte det blir en lika isande vinter så den dör nu också.
Sedan rensade jag rabatten från ogräs, ryckte upp lite kirskål
som tittat fram och stöttate upp pionbuskarna lite.
Avslutade med att vattna.



Gjorde även ett ryck i gavelrabatten.
Där var så mycket ogräs att rhododhendronbuskarna nästan gett upp.
Två är vid liv och en av dem ser ut att må riktigt bra, en var helt död så den grävde jag upp nu, tog bort allr ogräs runt buskarna och fyllde på med lite mer jord.
Grannen kom förbi och nämnde att han köpt en jordfräs som skulle komma hem om nån vecka som vi kunde få låna.
Det kan hända att det får bli så, så kanske man kan ta landet på baksidan på samma gång, för där ser man snart inte hallonbuskar eller monsterrabarber för allt annat skit som växer där.

Men nu ser det lite mer ok ut i alla fall och kändes skönt att ha fått det gjort.
Sedan hade P maten klar när jag kom in.
Ugnsbakad torsk med smörstekta champinjoner, squash och sockerärtor + en sallad med fetaost i, gott värre!
Till detta såg vi klart Narniafilem vi började titta på igår.

Tänk vad mycket man kan hinna med extra genom att jobba in en timme!
Nu är väskan packad inför match imorgon.
Blir hoj för mig till stan nu när solen skall skina och så direkt ut till Floda för 7-mannaboll!
Håll tummarna!!

Kommentarer
Postat av: Linda

rhododhendronjord måste vara det vackraste ordet idag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback