Fotboll på riktigt

Ikväll har jag varit och spelat fotboll på riktigt.
Med ett lag och en tränare.
Det har inte hänt sedan typ 1998 nån gång.
Jag har alltså provtränat med Älvängen IK hemma i byn.
Det var kul!
Det var också jäkligt jobbigt.
Till slut var det så jobbigt att jag trodde jag skulle kräkas.
Men man får bita ihop.

Jag är glad att jag i alla fall trillat boll lite de sista två åren.
Det hjälpte ju lite mot extremt träben i alla fall =)
Av de 15 personerna som var på träningen var det jag och fyra tjejer till som låg över 30-strecket.
Resten gick nog på gymnasiet.
En del av tjejerna var riktigt duktiga.

Efter lite uppvärmning och bollövningar, blev det lite passningsövningar, dribblingsövning och så till sist spel på två mål. Backlinjen var redan klar och forward är jag inget bra på eftersom jag tänker för defensivt, så jag fick ta höger yttermittfält.... där behöver man ju inte springa alls *s*.
Men som sagt jag försökte hänga på så gott det gick.
Det är dock en viss skillnad på att småjogga 1½ timme eller löpa en timme än att ruscha och springa om vartannat. Ett par träningar till så skall det nog gå bättre.
Nu håller jag tummarna för att knän och höfter håller bara.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej,

Jag har ett erbjudande angående marknadsföring på din blogg.

Kontakta mig om du är intresserad.



Bästa Hälsningar,

Jessica

Jessica.green.hp [AT]
gmail.com

2011-05-13 @ 10:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback