Med rund rumpa i sikte...

Då jag är snorig fortfarande ville jag inte löpträna igår, men tänkte att ett styrkepass kunde funka.
Så jag stack till gymmet utan nån direkt plan, men väl på plats blev det ett riktigt bra benpass.
Där jag satt i benpressen och stånkade under vikten hade jag hela tiden målbilden av en fast, rund rumpa i huvudet... sedan fortsatte jag med utfall i smithen.
Där har de fortfarande inte fått in en matta under maskinen och golvet är halt, så varannan dipp fick avslutas med förflyttning av bakre foten som hela tiden gled. Irriterande!
Körde även vadpress i maskin + tåhävningar då jag insett att min vadmuskulatur nog måste stärkas lite när jag ändrat löpsteget till mer framfotalöpning. Kan vara det som gör att det stramar så i vänstervaden när jag sprungit den sista tiden.
Avslutade det hela med 10 minuters bålträning.
Ett riktigt gott pass blev det!

Gårdagens träning:
40 minuter styrka med fokus på ben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback