New York, New York...

YES!

Nu är resan bokad.
9 nätter i New York blev det till slut efter lite velande fram och tillbaks.
Skall bli så himla nice.
Nu har vi ju hört så mycket om staden från en massa folk som precis varit där.
Fått en massa fina tips och länkar till sidor med bra tips, så jag har ett A4 med matstället och ett A4 med shoppingställen på mitt skrivbord just nu.
Utöver detta blir det väl även lite vanliga tursitgrejer, åka Manhattan runt i båt, plåta Frihetsgudinnan, gå över Brooklyn Bridge, jogga i Central Park, käka kinamat i Chinatown, eventuellt åka upp i Empire State Building, kanske ut till Coney Island mm.
Dessutom blir det ett besök i Woodbury Common Outlet under då de har lite specialsale runt Independence Day =)

Nu skall jag bara hämta ut mitt nya pass så vi kan ansöka om elektroniskt inresetillstånd också.
Hotellet ligger fem minuters gångavstånd från Central Park och ca 10 minuter till Times Square så det känns kanon, även om många skrivit att rummen var rätt små.
Men vem åker till NY för att sitta och häcka på hotellrummet mer än nödvändigt?

Längtar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback