Plågad till det bättre

Idag har jag varit hos Dave på citykliniken.
Från början skulle vi egentligen bara kört lite akupunktur mot min allergi, men jag frågade om han hade lite tid eftermin bokning ledig, så att vi kunde kika lite på min rygg också.
Det hade han - gött.

Mindre gött blev det dock rent praktiskt.
fick lite massage runt ryggslutet och han kände efter låsningar.
Fick sedan akupunktur på två ställen på ryggen, det gjorde djävulsk ont när nålarna skulle snurras.
Sedan knäckte han ut höfterna på varje sida, knastrade lite fint, men gjorde inte ont.
Fick stå och känna efter lite hur det kändes och det gjorde fortfarande ont inne i vänster säte/ryggslut, så jag fick lägga mig på britsen igen, fick en ny omgång med nålar runt skinkan som gjorde ännu ondare.
skrek till ett par gånger av smärtan, sedan var det klart och det kändes faktiskt bättre!

Till slut sista nålen mellan brynen och lite tips på hur jag skall stretcha ut tensorn som är för kort på vänster sida.
Antagligen det + nån vajsing i bäckenet som skapar smärtan i ryggslutet.
Men stretchar jag tensorn ordentligt trodde han att det skulle bli bättre i alla fall.
Skönt att ha ett ställe att gå till som ligger så nära jobbet!
Och egentligen kanske jag borde unna mig en ordentlig djupgående massage varje månad när jag tränar såpass mycket som jag gör, speciellt nu när man börjar bli gammal och stel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback