Ungdomsligister

Idag berättade en kollega att hennes son blivit knivrånad på sin moppe i helgen.
Av nån lite äldre kille som bara vankat av och an utanför butiken där de var och väntat på rätt tillfälle när resten av kompisarna var inne i butiken.
Då hade han dragit fram en kniv och bett honom sätta i nycklarna och starta moppen så han bara kunde hoppa på och dra.
Under denna tid har rätt många vuxna passerat och sett vad som höll på att hända, men inte gjort ett skit.
En stor, vuxen karl kanske hade skrämt skityngel på flykten genom att bara fråga vad han höll på med!!!

Jag blir så jävla arg.
Folk är fan idioter.
Vissa föräldrar är mer idioter än andra och tror att deras unge minsann inte kan ha gjort sig skyldig till något dumt alls när farbror blå kommer och knackar på.
Hur naiv kan man bli???

Mitt - Ditt.
Det som är mitt är inte ditt om inte jag väljer att ge det till dig frivilligt!

Så nu är min kollega dels fattigare, både pengarna mopeden kostade + byte av lås.
Sonen är hel tack och lov, men kommer säkert ha lite problem ett tag framöver med att vistas på liknande ställen och när det kommer folk som påminner om killen som drog kniven.
Dessutom kommer hans tillit till folk vara förstörd.

IDIOT!!!
Ibland förstår man dem som tar lagen i egna händer när polisen står handfallen, eller jobbar efter ett väldigt byråkratiskt arbetssätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback