Bzzzbip...bzzzbip

Idag var vi på första kontrollen på MVC sedan inskrivningen.
Därimellan har vi i ofs gjort en provtagning med ett första ultraljud + rutinultraljudet, så helt okontrollerade har vi ju inte varit i mellantiden.

Men idag fick vi lyssna på Microråttans hjärtljud.
Det var inte riktigt som jag tänkt mig. Trodde det skulle vara klarare ljud ungefär som på ett ekg, bip bip bip.
Men istället lät det som kosmiska stärningar ihop med hjärtslaget bzzzbip bzzzbip.
Men underbart var det. Den lill* rackaren var full av liv och hade lite svårt att ligga still när hon letade efter ljuden.
Magen har vuxit enligt kurva, hamnade faktiskt mitt på mittenstrecket med min första prick.
Så får vi väl se vad som händer till nästa undersökning om fyra veckor.
Vikten visade på fem kilo upp sedan inskrivningen.

Sedan var det dags för provtagning.
Blodtrycket var kanon, hb:t också kanon och även blodsockret.
Behöver inte äta järntillskott som det ser ut nu och mina depåer av järn i kroppen var mycket goda, så kanske slipper jag det överhuvudtaget.
Fick tips av en massa kloka om att få i mig extra folsyra så jag tillgodogör mig järnet ännu mer.
Så nu får det bli ännu mer leverpastej, fullkornsbröd, frukt och grönt.

Vi bokade även in oss på föräldrakurstider.
Start i slutet av januari och tre veckor framåt varje måndag.
Nu hoppas jag bara att min vikarie är såpass varm i kläderna att jag kan lämna honom med gott samvete ifall påfyllsfördelningarna ej hinner bli klara till strax efter fyra på måndagarna.
Men å andra sidan har han varit igång nästan en månad då vilket var den tid jag fick för upplärning, så vi borde ju ha kunnat börja jobba parallellt och kan hjälpas åt vid den tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback