Mammas presentdag

Idag var det dags för mammas födelsedagspresent.
Nämligen lunch och shopping på stan ihop med mig + ett köp då.
Det hela började inte så bra då jag blev extremt åksjuk på bussen på vägen in och faktiskt kräktes lite =/
Det gick dock över rätt snabbt så fort jag kom av bussen och ut i friska luften. TUR!

Mötte mamma och så gick vi till Kronhuscaféet där vi åt varsitt smörrebröd med ägg och räkor till lunch.
Mumma!
Sedan in till Åhléns där vi gjorde ett par vändor på damavdelningen, men mamma hittade inget hon var speciellt förtjust i.
Så vi vilade fötterna lite med en fika på lite morotskaka och styrde sedan näsrona in på Lagerhaus där det shoppades kökshanddukar och ljus.

Sedan tillbaks till Åhléns för att leta kuddar.
Mamma och pappa har nämligen beställt en ny soffa till vardagsrummet som kommer levereras innan jul.
Den gamle har stått där sedan strax efter att huset blev färdigbyggt 1978, så jag tror de är rätt less på den.
Själv tycker jag den är retrocool i sin bruna manchester, men lite jobbig att ta sig i och ur eftersom den är väldigt låg.
Nya soffan är också brun, men lite mörkare till färgen, så mamma ville ha kuddar att piffa till den med.
Det blev i färgerna beige, grönt och brunt + några kuddar med motiv som matchade in bra med resten.
Tror det komemr bli kanonfint och är nyfiken på soffan, eller sofforna om man skall vara petig.
Hjälpte henne upp med alla stora kassar till bilen och vinkade adjö.

Såhär ser kuddarna ut - nu inväntas bara den nya soffan!

Efter det in en snabbis på HM och shoppade de svarta mammajeansen jag ville ha, men fick hem i för liten storlek.
Nu fick det bli stl 42 och de var ändå lite stora, så jag undrar om stl 40 jag hade hemma var felmärkt?
Skit samma, de kanske krymper ngt vid tvätt, eller så lägge jag ut om låren, höfterna och rumpan längre fram i graviditeten och då sitter de som en smäck.
De är svarta med lite vaxad yta och med slim fit så att de går att ha i stövlar i vinter - perfekt.
Förutom det köpte jag en smaragdgrön stickad snood att ha runt halsen som jag tittat på flera gånger.

Tack för en mysig dag på stan!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Tack själv. Helmysigt gott och trevligt.

Kramar mammi

2011-10-05 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback