Mysig kväll i Sjövik

Det blev en helmysig kväll i Sjövik igår.
Kom dit vid halv sex, då lagades det mat för fulla muggar i köket.
Vi bjöds på fördrink och lite tilltugg.
Sedan satt vi ett par stycken och tjötade inne i soffan, bland annat en tjej som var polis som jag tyckte det var kul att prata med.
Hon kanske inte tyckte det var lika kul att prata jobb, men jag var lite nyfiken på polisyrket eftersom jag själv kunnat tänka mig att bli det om jag sökt till sklan tidigare innan man hunnit jobba så många år.

Sedan fick vi middag till öppen brasa inne i salongen.
Grillade revben, colewslaw, sallad, bröd och smör, jättegott!!
Och grannen Sara hade gjort en kanongod marängsuissetårta med hemkokt kolasås till dessert, den var också kanongod.
Så stort tack till alla er som fixade mat!!!

Vid elvatiden beslöt de övriga tjejerna sig för att krypa ner i badtunnan på terrassen.
Då smet jag hemåt eftersom jag var bra trött vid det laget.
Körde på de vintermörka skogsvägarna och kom på mig själv att bli lite mörkrädd, det brukar inte hända när jag sitter i en bil.
Men det var något spöklikt med hur heljuset träffade de fina små sträken av dimma som låg och flöta här och var i takhöjd med bilen... nästan som om det virvlade andar omkring mig.
Såg även två rävar och en katt vid vägkanten, hoppas de klarade sig från att bli överkörda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback