Något att se fram emot!

Försöker hela tiden ha ngt att se fram emot.
Speciellt när hösten kommer. Blir alltid lite nere när mörkret kryper på även om jag tycker det är mysigt att sitta inne och kura under en filt med en kopp te, levande ljus och en bra film och höra vinden vina utanför.
Just nu känns dagarna lite extra tunga.
Dels för att vi går upp så tidigt för att slippa sitta i för långa köer, men ändå fastnar vi där p.g.a ett, vad som känns som, totalt oplanerat vägbygge.
Bara idag, 1 timme och 40 minuter hem och då gick vi ändå ytterligare en timme tidigare eftersom jag jobbat in tid under veckan. Det känns inte helt rimligt.

Nåväl, lite saker att se fram emot i höst:

- Två biobesök för checkarna jag fick när jag fyllde år.
- Middag och LaPuma på Sticky Fingers ihop med grannarna och kanske några kompisar.
- Chokladfestivalen.
- Firandet av pappas 70-årsdag.
- Mysiga hemmakvällar / middagar med vänner.
- AW med tapas och ligan från Tornado (Babies) BK.
- Inlyttningsbaluns ihop med jobbarkompisarna.

Försöker stressa av så mycket osm möjligt för att ge lugn och ro mot livet som växer inom mig.
Det går ganska så bra, men det är svårare för P att stressa av p.g.a något som han inte känner inom sig.
Och det tär... jag vill bara att han någon dag skall bli nöjd och belåten och att hans vardag skall flyta smidigt så man slipper denna ständiga frustration, stress och gnäll i vardagen.
Det gör ingen lyckligare.

Men först skall jag försöka ha en bra helg.
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vet känslan...men du, nästa år vid den här tiden kommer du inte ha tid att känna dig nere (och antagligen inte särskilt mycket tid till lugna kvällar eller middag ute heller för den delen) ;) Passa på och njut av lugnet och verkligen MYSA!

2011-09-16 @ 20:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback