Robinson

Köpte ju ett premiumabonnemang på tv4 Play för en månad för att se Bonde söker fru.
Fick Robinson och en himla massa andra program på köpet.
Har nu tittat ikapp på Robinson och det där programmet förvånar mig.
Eller ja, kanske inte själva programmet, men deltagarna.

Dels är det de som verkligen är där för att leva Robinsonliv, försöka fixa att överleva under dessa knappa förhållanden och presetra bra i tävlingarna trots hunger mm.
Sedan är det de som bara skall pakta, ställa till med bråg och vara allmänt läskiga...
Varför vill man vara med i tv och visa sina sämsta sidor liksom?

Funderade på hur jag skulle vara om jag var med.
För det första är jag som värst när jag är hungrig, så det hade väl gått åt skogen direkt.
Hade nog blivit utröstad för att jag var konstant grinig.
Hade jag inte blivit utröstad hade jag nog lackat ur och kanske eventuellt till och med dragit till personer som Sana när det snackas om att "jag gillar inte tävlingar" och "ingen skall säga till mig vad jag skall göra".
Den attityden hör inte hemma i ett sådant här program, stick då och lämna plats åt någon annan som hade gjort mer av tiden än du!
Men framförallt slås jag av allt detta paktande.
DET hade jag definitivt inte orkat med... hade röstat precis så som jag kände för stunden, d.v.s med hjärtat och hade nog hela tiden haft devisen "värdig vinnare" i bakhuvudet, alltså inte den som var bäst på att spela ut alla andra i det sociala spelet.

Hur hade ni tänkt om ni varit med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback