Saneringsjour mitt i morgontéet

Imorse när jag precis mumsat klart på min frukostmacka kom min kollega gående med frågan:
"är det fräscht om det kyper små djur i köket?"
Det visade sig att vi fått mjölbaggar i en av kökslådorna.
Vi kunde härleda dem till ovan nämda kollegas müsliförpackning hon nyss ställt dit och hela hennes frukostskål rörde sig... ihhh!!!

Det var lika bra att ta tag i det direkt.
Allt som var i samma låda kastades direkt.
Jag dödade de små liven som kröp runt i lådan och torkade ur ordentligt.
En annan kollega kollade lådan snett ovanför där vi förvarar kryddor, te, kaffe mm, men den verkade ha klarat sig. Så nu får vi avvakta ett par dagar och se om det kläcks nåt nytt eller om vi faktiskt var snabba nog för att kunna städa bort dem utan hjälp från Anticimex.

Kanske inte riktigt den morgonen man hade sett framför sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback