VINST

7-mannamatch idag på hemmaplan.
Trodde samlingen var klockan tre, dök upp tio i och satt och väntade till tio över innan någon annan dök upp.
Blev lite nojig över om jag var på rätt ställe eller inte när det dessutom var en stor skylt vid ingången till plan där det stod "planen avstängd".
Det visade sig dock att samling var kvart över tre och att någon glömt ta bort skylten.
Gött.

Varmt som tusan idag, så mycket vätskepåfyll hade det blivit under hela förmiddagen.
Uppvärmningen kom igång sent och jag kände mig nervös.
Motståndarna Eriksberg hade tydligen två gamla landslagsspelare i sitt team.... jag peppade mig själv genom att istället tänka korpenspelare.
Kanske gick det vägen, eller så var ryktet om att hela deras lag varit på kräftskiva igår sant, för så jäkla vassa var de inte.
Dessutom spelade vi riktigt bra idag, med några små missar.

Höll min position som högerback nästan all min speltid på plan.
En gång fick jag gå upp på yttermittfält, men insåg snabbt att jag inte orkar springa så mycket i mitt nuvarande tillstånd så jag och en tjej gjorde en rockad så jag kom ner på backen istället.
Det är ändå där jag trivs bäst!

Matchen slutade till slut 4-3 till oss - så jäkla gött!
Tack för en god match!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback