3-månaderskontroll

Idag var vi på BVC jag och Oliver. Tremånaderskontroll plus vaccination stod på schemat.
Han hade vuxit bra, precis som vi trodde, dock inte riktigt upp till sex kilo.
Vikt: 5845 gram
Längd: 61,5 cm
Bra jobbat älskling!

Sedan skulle vi ta sprutorna. Första gick väldigt bra, lite ledsen blev han, men det gick snabbt över.
Den andra sprutan gjorde ondare så då grät han tills han fick bröstet, sedan lugnade han sig snabbt. Fick rådet att åka och inhandla Alvedon direkt efter ifall han skulle få feber.

Besöket avslutades med att jag fick besvara en enkät för att bedöma om jag var deprimerad eller inte. Jag är bara trött - inte deppig, men regniga dagar som denna när man bara sitter inne helt själv får mig att klättra på väggarna. Men jag har inte råd att åka runt hela tiden + att Oliver mår bäst om vi begränsar oss till 1-2 utflykter/vecka och då är babysimmet en av dem.

Det märks att han börjar bli större, inatt sov han sju timmar i sträck så jag hoppas på en repris inatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback