Mysdag

Idag har jag och lille oliven varit och hälsat på min äldsta vän Åse i Bollebygd.
Hon jobbar lite skift och hade en helledig dag idag så vi kunde tjöta i lugn och ro =)
Fick dessutom träffa hennes äldsta son Emil för första gången, hur go som helst.
Tusen frågor och inte det minsta blyg.
Dessutom tyckte han att det var mysigt med Oliver. Han satt länge bredvid och klappade honom på huvudet och killade honom under fötterna så han inte skulle somna när han åt =)
Lillebror Albin var lite mindre stillsam, men lika söt han... vilken raketkille!!

Förutom goda våfflor till lunch hann vi som vanligt avhandla lite ditten och datten.
Däremot glömde vi båda helt av att jag skulle köpa deras barngrind från Kiddyguard, så nu måste vi ses inom en måndag igen, för jag tror det inte är alltför långt kvar tills parvel börjar försöka krypa runt... kan ju ha fel, men det är bättre att ha grejerna hemma den dagen det sker.
Hann dessutom träffa hennes man som hastigast precis när jag skulle hoppa in i bilen och åka hemåt.
Så nu får vi ta minst en grillning i sommar allihop tycker jag!

Hemma hos Åse var Oliver på väldigt bra humör.
Värre har det varit de sista dagarna då man skall antingen lägga honom i vagnen eller sätta honom i babyskyddet. Det är precis som att han inte vill åka hemifrån.
Han är riktigt ledsen och efter tjugo minuters skrikande tvärsomnar han.
Hoppas det bara är en fas som går över, för även om jag inte kommer låta det hämma mig helt så är det lite stressande när han skriker även om man vet att han inte far illa eller har ont, är hungrig osv...

Imorgon skall vi ut på en kortare utflykt.
Vi skall möta upp P när han slutar jobbet, köpa lite buskar, gräsgödsel mm på Plantagen och om vi hinner även åka förbi Allt i mark och kolla vad den sten vi behöver till rabatten kostar samt se om de kan köra hem den till oss. Ett ton får vi inte ens köra på släp liksom... om vi nu behöver så mycket.
Har i alla fall mätt rabatten nu ikväll och den var något mindre än jag uppskattat den till.
Skall bli himla spännande detta.

Nu hoppas jag bara på lite uppehållsväder i helgen samt att grannen som erbjudit sig att låna ut sin jordfräs är hemma så vi kan få tag i den =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback