Stenförvirrad.

I eftermiddags precis när värsta regnskuren dragit förbi stack jag och Oliver iväg för att kolla upp marksten till trädgården. Vi åkte till Allt i mark.
Fick hjälp först at kvinnan som satt i kassan vid utfarten.
Hon visade mig lite olika laternativ på dekorsten och kullersten i deras utställning och sedan hänvisade hon mig upp till killarna som kunde räkna ut vilken mängd av allt jag behövde.

Den killen som skulle hjälpa mg var inte alls särskilt hjälpsam.
Han försökte ta mannen som kom in efter mig först istället för att hjälpa mig.
Sedan att jag faktiskt var förberedd och hade alla kvm uppskrivna på varje material blidkade honom inte nämnvärt.
Sedan fick jag helt plötsligt bara ett pris på markstensplattor klappat och klart utan att jag ens sagt vad för typ av plattor jag ville ha, då ledsnade jag lite.
Dessutom skulle det kosta nästan 1000:-/h för hemkörning och det var lite väl saftigt tycker jag.
Så nej, det blev inget köp.
Köper hellre lite dyrare av Blåtunga här på orten då och vi kan hyra släp en timme av Statoil och lösa transporterna själva.

Så med ett moloket hjärta ringde jag P och bad honom möta oss på Plantagen direkt istället.
Men där shoppade vi desto mer.
En hel vagn hade vi packad med grejer. Mestadels växter.
En ny rhododendron (röd), två vita småbuskar, en massa perenner och marktäckare för halvskuggigt läge, en hel massa stenväxter för framsidan + 12 små lavendelplantor, gräsgödsel, nya trädgårdshandskar och kanske nåt mer som jag glömt.
Synd bara att det är så rackarns dyrt med allt till trädgården.
Vi såg jättesöta picnicbord för barn också, men det får vänta tills nästa sommar om vi skall ha överhuvudtaget.

Väl hemma gick jag över till grannen och lånade hem deras jordfräs så att den finns hemma redan får morgonen.
Det var inga problem, de skulle inte ha den på hela helgen i alla fall.
Den verkar väldigt lätthanterad, så håll nu tummen för att det inte regnar imorgon så jag kan komma igång.
Mamma och pappa skall komma upp en stund också och eventuellt ta med O på promenad, så då får man jobba extra effektivt under den stunden =)
Jag är ganska bra på att vara effektiv i ofs så det är nog inga problem... P garvade när han fick mitt sms idag om att jag höll på att dammsuga, tagit paus för att mata O, skulle få honom att somna och dammsuga resten, + mäta hur mycket plattor vi skulle behöva till baksidan osv... 100km/h var svaret jag fick =)

Nu är det dock dags att sova så energin finns imorgon.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback