Extra träning

Fick ju ett infall häromdagen då jag bestämde mig för att jag nog skall springa loppet Running Lights i Alingsås i oktober.
Men hur sjutton skall jag hinna få ihop lite löpning mellan all fotboll och liten hemma???
Så då tänkte jag att jo, jag kan ju jogga till och från fotbollsträningarna.
Nu skall vi vara vid klubbhuset varje gång så då är det görbart. Det visade sig vara ca 1,5 km.
Kanske lite väl kort, men å andra sidan så kändes det långt hem efter 90 minuters ganska intensivt fotbollspass.
Well.. 6 km löpning/vecka är ju bättre än ingen alls och de veckor då vi har färre bollträningar blir det löpbandet istället helt enkelt!
 
För övrigt har jag och Oliver haft en mysig dag inne i Göteborg.
Vi tog bussen in vid halv tio. Första gången han åker buss. Han sov när vi klev på men vaknade och såg rädd ut med stora uppspärrade ögon i ca tio minuter innan han somnade om igen.
Först en promenad bort till Stenpiren och tittade på ostindiefararen. Vi gick dock några minuter innan de började skjuta salut, men vi hörde på håll!
Sedan in snabbt på Tribe och köpte lite gummiringar som håller mina örhängen på plats.
Efter det upp på jobbet där Oliver fick mat och byte till shorts.
Min vikarie gick hem vid lunch eftersom han imorgon väntar tillökning i familjen - spännande!!
 
Till sist mötte vi upp Ralf och Sofie och en kompis till Sofie som hette Emma.
Vi rekade lite på Gustaf Adolfs torg vad som skulle kunna slinka ner som lunch i magen och valet föll till slut på en krämig kycklinggryta med provencalepotatis i en fransk vagn. Den var riktigt god, så det var ett bra val.
Sedan gick vi ner till Kanaltorget för Sofie ville se en videoutställning i ett uppblåsbart tält. Jag hörde fel som vanligt och tyckte hon sa uppblåsbar videoutställning... ja ja, ni fattar ju.
Jag och Oliver spanade istället på killarna som skatade i rampen.
Det allra sista vi gjorde var att köpa fudgeav britterna på GA Torg. Mmmm... Death by baileys!
 
Imorgon är det terminsstart för babysim igen... tjohoooo!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback