Misslyckat kakbak

Skulle baka en sats västindiska kakor idag.
De innehåller kokos, rom och en klick marmelad.
Bytte strösockret mot Stevia och vanligt mjöl mot glutenfritt.
Det såg bra ut, men väl ute ur ugnen förblev det väldigt mjöliga/mjuka. Det gick inte över efter att de svalnat helt, så de går liksom inte att hålla i handen och äta.
Patriks lösning på detta blev att han imorgon köpter hem muffinsformar och lägger dem i så får man äta med sked ur formen.
Han får dessutom ta med dem till jobbet och bjuda på eftersom jag inte tyckte att de blev goda p.g.a den lilla mängd rom som var i =/
Helt misslyckat ur min synvinkel alltså.
Imorgon skall jag baka mintchokladkakor med chokladbitar i, hoppas de blir godare/bättre!
 
Blev en promenad med vagnen idag också.
Ner till ICA där jag ett tag övervägde att köpa mig en maffig chokladkaka, men så hejdade jag mig och köpte hem lite naturgodis till oss båda samt tidningen Runners World istället.
Heja mig!!
Fick även sms om att det hade blivit träningsmatch extrainsatt på söndag för de som ville vara med.
Så himla typiskt att det blev för knappt mellan kalas och matchtid för jag hade jättegärna velat spela, men även en sådan som jag, som tror man kan hinna ALLT på en dag får inse att det blir FÖR stressigt helt enkelt.
Hoppas det kommer fler tillfällen att få spela en riktig match framöver, även om det bara är en träningsmatch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback