Orange Life / Jamaica-night.

Wohooo vilken helg det har varit - helt grym!
 
Igår var vi bjudna till Anne och Rohan på fest för att fira Jamaicas självständighetsdag.
För er som inte vet så googlade jag att Jamaica blev en självständig stat 6:e augusti 1962.
Alltså femtio år sedan i år. Tydligen skickade det brittiska kungahuset dit prins Andrew som gjorde succée bland Jamaicanerna. Kul!
Nåväl... eftersom festen skulle vara barnfri hade vi bokat sovplats och barnvakt hemma hos mamma och pappa.
Så vi kom dit efter en shoppingtripp i stan vid tretiden för att äta middag tillsammans och ha bra med tid för att natta Oliver.
Allt gick som en dans och tjugo i sju sov han sött i sin resesäng i mitt gamla rum.
 
Klockan sju dök vi in i Orange Life.
Det är så det är i deras hus nämligen - orange.
Och alla är välkomna.
Det var lite kyligt ute på altanen när man hade hålstickad kofta och sandaler, så jag smet in så fort jag kunde.
Vi bjöds på tre olika Jamiacanska rätter, alla tre väldigt goda även som Stewpiecen (stavning?) var en favorit.
Vi bjöds också på Jamaicansk rom, Appleton, och öl; Red Stripe.
Gästerna var av diverse olika nationaliteter, Svenskar, Jamaicaner, Britter, Mexikaner, Venezuelaner osv, så det var livliga diskussioner överallt - mest i köket =)
 
TV:n stod på eftersom värdarna gillar sport och det är ju OS och igår gick ju damfinalen i 100 meter som innehöll två landsmanninor. Så ni kan ju gissa hur mycket glada vrål som kom från detta hus vid elvatiden när Jamaica kammade hem både guld och brons i finalen!!
Hur trevligt vi än hade så är man inte speciellt pigg nu när man är småbarnsförälder, så strax före tolv svängde vi in hemma på garageuppfarten igen och möttes av mamma som berättade att allt var lugnt!
 
Tusen tack till Anne och Rohan för en superlyckad fest, som alltid!
Och tack till mamma och pappa som ställde upp som barnvakt!
 
 
Idag har det varit en lugn morgon.
Oliver hade den goda smaken att förutom ett litet uppvak precis när vi kom hem inatt, sova fram till fyra innan första matning, sedan nån timme till innan jag fick lägga honom intill mig och sedan fram till sju, en timme mer än vanligt, innan vi gick upp för dagen.
Efter lite lunch och middagslur för Oliver styrde vi bilen till fotbollsplan i Majorna där jag trillade boll 1½ timme medan Patrik och Oliver gick på promenad i Slottskogen.
Efter bollen avslutade vi vår eftermiddag med varsin glass på Lejonet och Björnen.
Såååå goood =)
 
Lite foton från helgen kommer i separat inlägg...
 
Träningen denna veckan då?
Den har varit bra tycker jag.
Vi har gått på promenader sammanlagt 3,5 mil under veckan.
Och jag har spelat fotboll totalt 280 minuter.
Så helt klart en bra träningsvecka, men en dålig kostvecka.
Nåväl, jag märker på orken att det ger resultat i alla fall, nu kan jag spela tvåmål en halvtimme utan att dö =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback