Plaska, plaska, plaska!

Idag har varit en soft dag hemma, en riktig vilodag.
Ingen promenad ens. Tror mina ben behövde det. Vaderna kändes nämligen som betong igår första halvtimmen på fotbollsträningen.
Så jag och Oliver har myst hemma.
Mycket matande har det blivit. Undrar hur lång tid det skall ta innan han förstår att han inte behöver vakna, 02:00, 03:15, 03:50 och 05:20 för att tutta???
Eller snarare undrar när jag skall orka ta tjuren vid hornen och få honom att somna om alla nattvaken utan att ge honom tutten. Inte just nu under tandsprickning och separationsfas i alla fall, för nu går det inte ens bra med nappen även om han är helt övertrött.
Men idag sov han en ordentlig middagslur på nästan två timmar.
Då hann jag både äta lunch i lugn och ro samt ligga ute och sola lite och läsa Topphälsa jag köpte häromdagen.
Så jäkla gött med lite sol och egentid.
 
På eftermiddagen var det dags för babysim.
Första gången på Vattenkompaniet.
Det var väldigt fräscha och fina lokaler där nere vid Röda Sten.
Poolen ligger dessutom i en halvinglasad del så solljuset kommer in i poolområdet.
Bra med utrustning fanns i duscharna med ifall man någon gång kommer själv med sitt barn.
Tummen upp helt enkelt!
Oliver gillade sig verkligen i vattnet.
Han plaskade konstant hela halvtimmen. Så mycket att jag hade svårt att se för allt vatten jag fick i ögonen.
Kanske skall ha med simglasögon nästa gång???
De sista fem minutrarna var han dock väldigt trött och blev lite kinkig, men tre dyk hann vi med i alla fall och takterna sitter i tack vare lite bassängbad samt idogt övande i badbaljan i sommar =)
 
Efter babysimmet åt vi middag utomhus på Konstcaféet.
Tyckte vi kunde unna oss det nu när sommaren snart är slut och vädret var så himla gott.
Varsin sallad blev det. Jag kompenserade det nyttiga med att ta två kulor glass från Lejonet & Björnen efteråt.
Så strosade vi lite längs älven bort mot konstnärshuset och tillbaks igen.
Tog dessutom av en väg för tidigt på vägen hem och körde över Björlanda - Säve - Kungälv, men det gjorde inget för det är så himla fint där ute.
 
Superbra dag idag alltså, som nu skall avrundas med en hyfsat tidig kväll och hopp i sängen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback