Vi hjärta babysim

Igår var det babysim igen.
Min tur att bada = lycka!!!
Det är så kul att se hur glad Oliver blir när han kommer i vattnet, plaskar och sparkar och skvätter och har sig =)
Han har inte riktigt fattat ännu att han skall sparka med benen när vi övar simläge för att komma framåt och ibland fuskar jag och går framåt i alla fall.
Men det kommer.
 
Vi fick fortsätta öva dyk, men utveckla till att man släpper barnets kropp och tar tag i händerna då det befinner sig under vattnet.
Patrik testade detta en gång förra simmet.
Det gick bra, men efter ett par dyk märktes det på honom att det var dags att pausa med just det momentet.
Så vi hoppade och körde lite karusell istället ett tag och då blev han jätteglad igen =)
 
Sedan utvecklades dyket ännu lite till.
Denna gången fick han sitta i instruktörens famn och så fick jag locka på honom tills han själv valde att dyka i vattnet från instruktören för att komma till mig.
Så man fick liksom fånga upp honom i vattnet.
Detta moment gjorde vi två gånger under lektionen och båda gångerna gick kanonbra!
Så himla duktig var han =)
Nästa gång blir det eventuellt att testa att dyka från en flytmadrass till pappa.
 

Plaska är kul!!
 

Är det inte en fantastisk bassäng vi har förmånen att få vara i??
 

Dyk med övning att söka händerna uppåt för att greppa tag i något.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

åh där var jag med min kompis som var där och hade babysim. liten men fin bassäng. var ju störtkul att se hur barnen fungerade :) man längtade till sitt egna lilla knyte att bada med då :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback