Rygg och löpning

Hade väldans träningsvärk idag efter gårdagens benpass.
Det + hala skor i snomodden ner till julmarknaden på byn idag var ingen höjdare.
Såg nog både långsam och stel ut där jag sköt barnvagnen framför mig.
Tänkte att ett nytt träningspass på kvällen kanske skulle råda bot på det värsta och få igång blodcirkulationen i musklerna.
 
Blev rygg och bröst idag styrkemässigt sett.
Körde fyra ryggövningar. Rodd med T-baren, latsdrag, rodd i kabelmaskinen samt marklyft.
Sedan två bröstövningar, sned press med skivstång och pecdec.
Bröst är nog bland det tråkigaste som finns att träna tycker jag. Kanske borde gå över till att bara köra armhävningar istället?
Ryggen kändes hyfsad stark i alla fall... ännu mer efter adrenalinkicken som kom av att islkna till på de yngre killarna som lämnade kvar alla stooora hnatlar på golvet. Sade till dem att plocka undan efter sig då det blev jävligt trångt bland bänkarna och jag var för klen för att orka lyfta dem själv.
Som tur var tjatade de inte emot i alla fall =)
 
Avslutade med 30 minuters löpning på bandet. Exakt 5 km kom jag så ganska bra tempo.
Sedan rann svetten ner i ögonen på mig.
Bra träningsdag idag alltså, sämre kostdag.
Whatever... jag kommer bli stark och få bra kondis i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback