Tyg inköpt till babykläder

Jag har flera vänner som är så himla duktiga på att sy, pyssla, klä om möbler mm.
Den sista tiden har jag blivit inspirerad av alla fina bilder de lagt upp på Facebook på sina alster så igår åkte vi till Myrins och köpte tyg och lite annat.
Det blev trikå; turkost med flodhästar och svart med vita stjärnor, gråblå velour, muddtyg i vitt och grått, kantband i vitt och rött, tryckknappar och lite sytråd.
Så fort Oliver blivit lite större, fått lite fastare dygnsrytm och planar ut lite i tillväxtkurvan skall jag försöka sy ett par bodies, byxor och en overall till honom.
Skall se om man kan få lite tips av de händiga damerna först bara så det inte går helt åt skogen.
Så planen nu är att röja lite inne på mitt kontor så att jag kan ställa upp symaskinen på skrivbordet.
Så kan man bara lämna allt där man slutade så att det blir lätt att ta upp igen när man får nästa timme över.
Inte så kul att ha det stående framme på köksbordet liksom och det tar för lång tid om man skall rodda fram och tillbaka allt varje gång.

Så det blir till att analysera hur babykläderna är sydda framöver och härma helt enkelt =)

Kommentarer
Postat av: Paulina

Kul du ska sy lite! Jag längtar så efter att mitt serum blir klart...för just nu är det köksbordet som är belamrat, så tråkigt...men just nu flödar ju inspirationen så jag måste ju ha tillgång då :)

Men nu är iaf innerväggarna spacklade, taket på g och se tapet och golv...nån gång i mars kan jag förhoppningsvis flytta in :)))

2012-02-28 @ 14:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback