Äventyr hela dagen

Idag har vi varit på en massa bus jag och Oliver.
Först åkte vi till Mölndals centrum för att prova gummistövlar hos Susanne.
Det blev ett par svarta i stl 38. Kommer få plats med inläggen i dem också och det är ju bra när hon säger att de är så bekväma att man kan gå milen i dem utan problem =)
Fina är de i alla fall! Så nöjd över att äntligen ha ett par ordentliga gummistövlar i min ägo som dessutom är snygga.
Efter att ha hängt lite i butiken samt ätit en mycket god lunch från fiskbutiken som ligger granne, fiskfärsburgare med en örtsås, så åkte vi vidare västerut.
 
Nästa stopp var SCA för att hälsa på lite gamla patentkollegor.
Hälften var på semester, men det fanns många bekanta ansikten på plats ändå.
En del var lite överraskade över arr se mig där igen efter ett par års frånvaro med besök =)
Kom fram till att det nu redan är åtta år sedan jag var inhyrd där andra vändan då de flyttade sin avdelning och jag var ansvarig för att arkivet kom med och under tiden även var sökbart i kartongerna det låg nedpackat i.
Oliver fick en ny bra kompis i Annika som busade en massa med lillkillen. Klimax var bär hon tog fram en handdocka i skepnad av Spöket Laban. Då gav han till små illtjut av förtjusning =)
 
Sista stoppet blev hemma hos Anne, Rohan och Felix i deras "Orange Living".
Hade lite svårt att hitta nån bra plats att ställa bilen på, men till slut löste det sig.
Felix har blivit så stor. Redan 1½ år och knatarde runt och pratade, så söööt.
Han försökte mata Oliver med krusbär, smörgås och papper... ha ha.
Skönt att bara sitta på deras altan och softa lite.
Blev dessutom serverad glass samt flädersaft blandad med bubbelvatten - mycket gott, så nu måste jag nog ta mig i kragen och sätta lite flädersaft innan blommorna dör på trädet!
 
Tack alla för en mycket bra dag!!
Det är en trött mamma som nu går för att vila huvudet på kudden ett par timmar innan det är dags för första nattpasset =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback