Tummen ur!

Idag fick jag äntligen tummen ur och tag tag i lite trädgårdsarbete.
Fick klippt häcken på framsidan, häcken och buskarna på varje sida om garageuppfarten och rensat bort en del ogräs.
Fick lite glada tillrop från grannen mittemot som tyckte jag var en fena med häcksaxen =)
Så efter tre och en halv timme såg det faktiskt ganska fint ut igen.
Nu skall vi bara göra ett eller två till sådana race så kanske i stort sett hela trädgården ser ok ut igen =)
Hoppas det är hyfsat väder imorgon, så kan jag klippa ner resten av buskarna samt syrenen på framsidan.
Den skall ner till ca en meters höjd så att vi kanske kan få dofta på lite härliga blommor och inte klippa den varje år som jag gjort hittills.
 
Patrik var på långpromenad med Oliver under tiden.
De gick ca en mil, ner till Nol och tillbaks.
De hade sett hästar och övergivna grävmaskiner och var glada, men trötta när de kom tillbaks =)
 
Nu är det snart dags att börja med maten för grannarna kommer på grillning ikväll.
Än så länge är det bara efterrätten som är klar. Sockerkaksliknande kaka med jordgubbar och hackad choklad överdragen med chokladfrosting och dekorerad med lite vita sockerpärlor.
Hoppas nu bara att den är god för jag har aldrig gjort denna kakan innan.
Men jordgubbar och choklad - vad kan gå fel?
 
Trädgården före och efter mitt röjande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback