Inte helt kry än.

Efter att vi legat och dragit oss i sängen ganska länge och sedan kladdat med grötfrukost fick jag tummen ur och gav mig ut på långpromenad ner till centrum och långa vägen hem.
Passade på att hämta ut paket från Goboken samt gummistövlarna jag beställde från Brandos.
Tyvärr var de på gränsen till för små med vanliga tunna sockar, så de fick åka tillbaks så håller jag tummen för att de har samma modell i stl 39 de kan skicka istället, så kommer de nog passa perfekt + finnas lite utrymme för en tjockare socka på hösten när det är kallare.
Kändes dock under promenaden att jag inte är helt kry ännu, det var tungt trots att jag inte gick jättesnabbt.

Försökte sedan dammsuga här hemma medan Oliver satt i hoppgungan, men han började gråta nästan direkt jag startade dammsugaren.
Tror han blev lite rädd så jag satt hos honom och höll om honom en stund medan den var på och lät honom känna lite på den för att han skulle se att den inte var farlig, men det gick inte så jag fick spara övervåningen tills P kom hem från jobbet.
Kanske var han bara lite för trött och därför lite extra känslig, för han stensomnade i sin säng strax efter dammsugaincidenten.

Idag hade vi lite bättre tajming på matningen med vanlig mat på eftermiddagen, så idag åt han med lika god aptit som vi innan varit vana vid.
Antagligen har de två senaste middagsmålen helt enkelt bara kommit då han varit för mätt efter amning, eller för trött. Inte alltid lätt att hitta det perfekta tillfället, men kul att se att han glatt mumsade idag igen =)
Alla fyra kuberna försvann ur skålen med en väldig fart.

Efter middagen stak jag ut och klippte gräset, gick rätt snabbt idag kändes det som.
Sedan gjorde jag ett ryck och rensade lite ogräs och annat skit.
Hann inte så mycket, men det var ju bättre än ingenting. Men har nu bollat lite med P att om vi skall bo i hus får vi nog bli lite bättre båda två på att ta tag i trädgården så att det inte bara vilar på mina axlar, för då får vi överväga om vi skall bo i lägenhet istället.
Men det löser sig nog, för är vi båda lite bättre på att göra ett ryck då och då, så blir det ju aldrig övermäktigt.

Det var den kvällen det, nu är det sängen som gäller så man är pigg imorgon.
Då kommer dessutom Frida på besök =)
Och stannar hon länge får hon hemgrillade burgare till middag innan hon skall ut på roligheter på stan eller hur planen ser ut för hennes del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback