Myslördag hemma

Idag har vi tagit det lugnt och haft en väldigt mysig dag.
P hade lite feber imorse så vi tog en väldigt långsam promenad ner till ICA och hem igen.
På vägen hem ville dock ite parvel ligga i vagnen så han fick åka bärsele och var supernöjd över det den lilla sprattelmannen =)
Vi mötte grannen på väg ner och hon berättade att hon skulle få makrill hemkört eftersom den inte kommit till fiskbilen ännu. Då blev vi så sugna på makrill att vi också beställde hemkörning eftersom den fortfarande inte kommit när vi kom ner.
Det hela strulade dock ihop sig rejält så ett tag såg det ut som att vi skulle bli utan, men till slut kom den + en burk med skaldjursröra som plåster på såren =)
 
Innan middagen bytte jag om för att ta en joggingrunda.
Den blev dock hejdad av värsta störtskuren, men så tänkte jag att det inte alls skulle få stoppa mig och tog bilen ner till gymmet.Gymmet visade sig dock vara stängt, eftersom de har kortare öppettider under sommaren.
Nu kan man ju iofs undra varför inte de obemannade tiderna kan vara samma året runt???
Så där kändes det ett tag som att det inte var meningen att jag skulle komma ut och röra på mig, men skam den som ger sig, så hem igen i ilfart och ut i naturen istället.
Blev drygt fem kilometer på precis över halvtimmen och jag fick bara en regnskur över mig så det var guld.
Jobbigt som fan, men mycket skönt efteråt!
 
Nu på kvällen har vi mest matat Oliver i olika pass för att se om det gör att han sover bättre.
Sedan ätit mycket god makrill och färskpotatis och sett en mycket mysig och stjärnspäckad film
"
New years eve" samt ätit varsin skål med glass.
Så mycket bättre kan det inte bli =)
 
Dagens träning:
Långsam promenad på ca 50 minuter och 3,9 km.
Löprunda på 5,3 km och 32 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback