Äventyr hela dagen lång...

Idag blev en lång dag för mig och Oliver.
Vi for hemifrån vid nio imorse och var inte hemma igen förrän strax före fem.
Nästan en hel arbetsdag för lillkillen alltså =)

Först var vi inne på mitt jobb en snabbis. Det var utförsäljning av prover idag och det brukar finnas en hel del bra saker, bl.a. disktrasor... jag vet - skitspännande ha ha.
Dessutom var det en månad sedan vi hälsade på sist och inköpsgänget drar snart till Asien.
De blev lite förvånade när jag dök upp och det kändes tomt och tyst då många saknades.
Tydligen var det inte så mycket prover till försäljning denna gången, för det var väldans tomt på "hyllan" när jag kom, men jag hittade två ljudböcker med sagor som Oliver kan lyssna på när han är lite större, en presentbok som passade perfekt för dagens nästa stopp "Millas tårtor" till lilla Milla + en till presentbok som jag inte vill avslöja nu utan den personen som den är tänkt till får den vid nästa tillfälle vi ses helt enkelt.

Sedan for vi vidare till Becca och Wille i Landvetter. Milla var på dagis så grabbarna fick hänga för sig själva.
Wille hade blivit stor sedan dopet och kutade runt för fulla muggar i sin lära-gå-stol.
Mammorna fikade och snackade skit och oliver skrattade så han nästan kiknade när han satt i Beccas knä.
Kanske var det hennes fina röda hår som gjorde honom så glad? =)
När det var dags för dem att hämta Milla på dagis packade vi in oss i bilen och styrde till Hindås för att se om min morbror och moster var hemma.

Det var de och de blev mäkta förvånade när det var vi som knackade på dörren.
Måste säga att jag först var lite osäker på om jag kommit rätt eftersom jag endast varit där på jul sedan jag var tonåring typ.
De bjöd på fika och Oliver fick paket - I know... bortskämd! En supermjuk mysig, nalle och en fin Barbapappafilt.
Efter två timmars mys där åkte vi hemåt, så vi kom faktiskt hem lite efter P som idag kompat ut en aning tidigare för att hinna förbi tippen innan de stängde för dagen.

Mysig dag, men nu är vi båda mycket trötta, så imorgon blir antagligen en lugn dag för att ladda inför babysimmet på söndag.
Men man vet aldrig... det kan bli en tripp till svenska mässan och sci-fimässan också.
Lance Henriksen är ju där och honom diggar vi båda två =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback