Långpromenad x 2

Idag har vi varit ute två vändor i solen.
Inga snabba promenader idag, men desto längre.
Första gick jag och Oliver före lunch, lite drygt 5 km. Över nya bron till och ner till älven.
Råkade tydligen gå in på byggarbetsplatsen där obehöriga ej äga tillträde, så jag fick en tillsägning - mest av omtanke då han var rädd att vi skulle bli påkörda av de stora maskinerna.
Missade helt skylten på grinden, men då vet jag till nästa gång vilken sida man kan gå på om man vill ända ner till älven.
På vägen hem såg vi dessutom två roliga skyltar med felstavningar.
"Barnstrupor 3 för 35:-" och "hollenska nyheter" - välkommen till hålan där ingen kan stava och alla särskriver!
För övrigt är vägbygget i Älvängen centrum under all kritik.
Nu är det snart ett år sedan det påbörjades och det är fortfarande lika illa. När man nu går på trottoaren med barnvagnen skakar den så mycket att man är rädd att få en tillsägelse på bvc vid nästa tillfälle, bara för att de fortfarande inte fått tummen ur och asfalterat utan bara lagt dit makadam.
Kan man inte bara lägga energin där en månad så är det klart sedan?

När P kom hem från jobbet gick vi ut på en promenad till, ner till ICA.
Fick dock gå en omväg genom villaområdet på höjden för att slippa den hemska skumpiga vägen.
Väl där hämtade jag ut mitt halsband jag beställde på Baby & Barnmässan.
Jättefint var det, så jag är nöjd som få och sitter i bra höjd gör det också.
Så nu har jag Oliver med mig om halsen varje dag =)

Ikväll är det projekt försöka hålla Oliver lite vaken till sista kvällsmatningen.
De senaste dagarna har vi nämligen fått honom att somna i babysittern vid sex-halvsju och sedan mer eller mindre fått väcka honom igen vid halv tio för att kvällsmata, men då har han varit så trött.
Och sedan varit superpigg vid fyra på morgonen när han skall läggas tillbaks i sängen efter nattmålet.
Så hellre att jag får lägga mig redan halv nio och han sedan somnar om igen vid två på natten, än att fyra skall vara morgon.
Håll nu tummarna för att det funkar!!

Totalt har vi i alla fall gått 9,5 km idag - inte så illa pinkat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback