Som en sommardag!

27:e mars, svårt att tro en dag som denna.
Riktig sommarvärme ju =)
Och en riktigt bra dag har det varit, fått gjort massor och fått vara social dessutom, najs!

Vi startade dagen lite försiktigt.
Sedan blev det en långpromenad innan lunch.
Vi gick Utbyrundan ute på landet. Spanade på katter, höns och hästar och luktade på koskit.
Det var lite knöligt med vagnen på grusvägen, men det gick ändå, lite långsammare bara.
Tröjan åkte av och på lite beroende på om jag gick i skugga eller sol och Oliver låg och var cool i vagnen med sina nya solglasögon på - i alla fall när han sov...

Sedan blev det lunch i solen på altanen och Oliver fick sova i vagnen i skuggan.
Då passade jag på att plantera blommorna jag fick av mamma och pappa.
Så nu står det inte längre en tom kruka med jord och ogräs i framför entrén utan blommor!!!
Passade även på att slänga ut lite blåkorn i häcken och på lite buskar samt klippte ner rosenbusken lite.
Imorgon hoppas jag kunna klippa lite fruktträd och kanske thujahäcken på baksidan.
Den sistnämnda kanske får vänta tills P kommer från jobbet.

På eftermiddagen kom Emma och Hunken på besök.
Emma hade turligt nog fått avbokning i studion just denna eftermiddag och passade då på att unna sig en ledig dag. Så vi fikade lite på altanen på baksidan och tog sedan en promenad i villaområdet på höjden.
När vi kom tillbaks hade P kommit hem och jag fixade mat till oss alla så Emma kunde stanna en stund till =)
Så en supermysig dag helt enkelt.
Verkar även som om Olivers humör börjar svänga tillbaks mot lite soligare miner, så jag hoppas att det även kan gälla sömnen så att inte första nattmatning blir redan tjugo över tolv inatt.

Håll tummarna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback