Underbar söndag

Trots att en timme försvann i och med tidsomställningen fick vi en massa gjort idag.
Efter frukost avhårade jag benen, fixade ut resten av kuddarna på altanen och lade in mattorna i tvättstugan eftersom de behöver tvättas innan de läggs ut på golvet, hann även slänga på en tvätt med handdukar och underkläder.

Sedan åt vi mumsig våffellunch med sylt och glass vid köksbordet.
Oliver lyckades hålla sig glad på fällen halva lunchen, sedan fick vi ta till babysitter-ässet.

Efter lunchen blev det en långpromenad.
Vi gick nere längs älven, förbi gymmet, över nya bilbron till ICA där vi handlade lite mjölk och potatis + en glass till mig, sedan vidare hemåt igen - totalt 6 km blev det i solen =)
Har gått ca 8 mil sedan början av februari då jag kom ut första gången med barnvagnen och mer lär det bli.
Skall även lägga till ett joggpass 1-2 ggr/vecka inom kort också på kvällarna nu när det kommer vara ljusare och varmare ute.

Väl hemma efter promenaden torkade jag av cafémöblerna på framsidan medan P gjorde en kopp kaffe, sedan satt vi där och njöt i solen medan Oliver sov vidare i vagnen en stund till.
Sedan fick vi ta varsin lång och härlig dusch innan middagen. Jag passade på att fila mina fötter - igen.
De har varit riktigt hemska i vinter, så att man kan dra av hud med naglarna efter att ha mjukat upp dem i duschen. Har aldrig varit med om det innan.
Försökte mig på en huskur efter duschen, grovsalt och olivolja i plastpåsar runt fötterna och sockar utanpå.
Det resulterade i läckage, så nu har vi lite goa, hala oljefläckar här och var på golven... bra jobbat!!!

Kvällen avslutades med god middag och mysig fransk film - Micmacs. Samma regissör som "Amelie från Montmartre. Mycket söt och rolig film. Han har sådan grym fanatsi =)

En dundersöndag här i råttbot som ni kanske förstår. Och nu i veckan hoppas jag att jag och Oliver kan hänga mycket ute på altanen om värmen håller i sig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback