4 månader

Idag fyller vår skrutt fyra månader.
Tiden går snabbt, snabbare och snabbare för varje dag känns det som.
Vi började dagen med att ligga kvar i sängen fram till tolv.
Vi låg hud mot hud, ammade och busade.
Han låg på mage och såg ut att vara på väg att fatta hur han skulle göra för att krypa framåt, men inte riktigt ännu.
Han har legat på rygg och jag har med hjälp av ett finger i varje hand dragit honom upp till sittande och sedan med lite mer hjälp upp till stående.
Han vill gärna stå mest hela tiden, men benen orkar inte mer än 1-3 sekunder i taget, men sedan skall han upp igen efter ett par sekunders vila.
Fascinerande vad han kämpar!

När vi väl kom ur sängen bakade vi dumlemuffins.
Så långt gick det bra att sitta i sittern, men när jag skulle mixa majspuré till hans första smakisar då blev han ledsen.
Så då fick jag aktivera honom lite mer. Han fick leka med roboten som han fick i present av Lotta, Anders och barnen - den blev en succée och jag tror den kommer vara ännu roligare om nån månad när han har lite mer utvecklad motorik.

Passade på att lägga en liten beställning hos HM.
De hade 50% på utvalda plagg, bl.a. shorts jag spanat på, eftersom rumpan är för stor för de jag har sedan innan och jag inte räknar med att gå ner 8 kg innan sommaren, så jag har beställt ett par blå och ett par beige.
Lade även med lite barnkläder till sommare, shorts och två T-shirts.
Får se det som en liten present till Oliver på hans månadsdag =)



Imorgon blir det inget halvdagsmys i sängen, för då skall vi hälsa på Marie och lilla Julia.
Det blir mysigt!
Och på kvällen skall jag gå och träna, det ser jag också fram emot =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback