Häng ute i väster

Idag har vi varit hemma hos mamma och pappa hela dagen.
Vi kom strax före elva och åkte hemåt igen strax före fem.
Oliver har mått mycket bättre, varit piggare och skrattat massor.
När vi kom fick Oliver följa med mormor och morfar ut på promenad medan jag åkte till Frölunda Torg för att handla lite grejer.
Det blev lite mer Alvedon till parvel på Apoteket, axelband att sy på klänningen jag budade hem på Tradera så det ite blir en bröstchock på svenska flaggans dag, kläder till Oliver eftersom jag hade 30% klubbrabatt på Lindex och så blev det ett spontanköp av en tvål och en duschgel från Lagerhaus.
De nya svensktillverkade och miljömärkta tvålarna har nämligen hittat ut i butik och doftade himmelsk gott.
Skulle egentligen haft muffinsformar också, men de hade ej kommit till butik ännu och lika skralt var det hos Åhléns på den fronten.

Till lunch fick vi makrill med rom, potatis och kokt spenat, smask!!
Oliver fick en dubbel smakis efter vi hade ätit; morots- och potatis/majs/laxpuré.
Lite senare på eftermiddagen fick han även smaka på sin första banan, men då var han nog på gränsen till för trött för han var väldans gnällig i stolen då.
Så han sov hela vägen hem i bilen.
Men tack mamma och pappa för en mysig dag!!

Jag mår sämre idag, men glad för att lillen mår bättre.
Imorgon får alltså också bli en lugn dag här hemma.
Kanske ligger i sängen halva dagen och bara slumrar med parvel.

En del från dagens shopping:

Överst ser ni förhoppningsvis fina midsommaroutfiten om det är tillräckligt varmt och till kalas i sommar.
Köpte i stl 74 så att de går att ha lite längre, kanske är lite pösigt nu i början dock.
Så blev det en polisbilsbody, en fin svart/vitrandig pyjamas/bodysuit med old school tattoo-motiv på, en grön T-shirt med en apa på och så valtischan i stl 86, så där har han att växa i. Blev även ett par matchande dockar till de två T-shirtarna, supersöta. Allt med 30% rabatt, så totalt lite drygt 400 kr för 8 plagg - tycker jag är rätt så bra jobbat!

Kunde inte motstå denna söta blåvalsbody från PoP som jag spanat in på nätet, så den fick också följa med hem till lilla Mammutbyrån.

Nu blir det sängen så att jag kanske kan sova lite extra inatt och kurera mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback