Heldag på vift

Idag stack vi hemifrån vid halv tio och styrde kosan mot Mölndals Centrum.
Skulle in till Babyproffsen och shoppa lite nya saker till lilleman som behövs, bl.a. bilbarnstol då jag via Enjoyhäftet hade mellan 5-20% på olika saker i butiken.
Problemet var bara att när vi kom dit strax efter tio så var det stängt, de öppnade inte förrän 11:00???
Snopna stod vi där och övervägde hur vi skulle lägga om planen för att det skulle synka med lite mattider åt Oliver.
Till slut gick vi upp till Boutique Sandra som Patriks mamma äger och hälsade på.
Jag satt i ett provrum och ammade medan P försökte fixa dörrklockan och uppdatera Ipaden.
Sedan gick han över till guldsmeden tvärs över och lämnade in sitt halsband där låset gått sönder.

Klockan elva stod vi sedan inne på Babyproffsen i alla fall.
Vi fick med oss nästan allt på listan som vi skulle shoppa där.
Det enda de inte hade var en babygunga. Men det vet jag finns på Plantagen så vi får väl köpa en där istället.
Men det största inköpet blev i alla fall en ny, större bilbarnstol.
Den behövs egentligen inte riktigt ännu, men när P till slut får sin tjänstebil kan vi kontera in den nya i den och så har jag kvar babyskyddet i UBO:n tills han vuxit ur det, sedan får vi flytta den andra mellan bilarna.
Förutom det blev det ett par bitringar, resesäng, en mjukleksak i mobilutförande med ljud, myggnät till vagnen, lite matlådor i större storlek att göra egen babymat i osv...

Efter det var jag in om Mary Kay och hämtade mitt paket med grejer jag beställt =)
Skall bli kul att testa nya fotvårdskittet, för nu behöver fötterna bli fina så man kan gå i sina sommarskor utan att skämmas... runt 22 grader hela nästa vecka såg jag på väderleksrapporten!
Lööööövely!!
Var även in om HD-shoppen en sväng eftersom P bestämt sig för att sälja sin hoj innan den tappar mer i värde.
Just nu finns det ingen tid för oss att åka tillsammans ändå och han tycker inte det är så kul att åka bara för åkandets skull så den står mest och kostar pengar i försäkring utan att den körs.
Vill vi ut och mc-semestra senare i livet går det ju faktiskt att köpa en ny hoj.
Min kommer dock stå kvar i garaget. Kommer nog ha bra användning för den under sommarhalvåret sedan när dagispusslandet börjar och jag inte vill ta bussen varje dag.

Vidare till Kållered och IKEA.
Oliver sov sig igenom hela besöket där nere, skönt för honom =)
Vi shoppade bäddmadrass till resesängen, bord och kudde till barnstolen, en förvaringskorg till leksakerna mm.
Det vi inte fick tag i som vi trodde skulle finnas var en lekmatta, grind och UV-tält.
Lekmatta fanns förvisso, men den var så himla tråkig. Isabelle hade en jättefin när vi var där i veckan som var köpt på IKEA, men årets modell var grå och trist... skall se om man kan hitta ngn begagnad på blocket eller nåt.
Sista stoppet innan middag hos mamma och pappa var Clas Ohlson i Sisjön där vi köpte en babymonitor.
Philis Avent - grym!!! Efter bara ett test känner vi oss jättenöjda, så jag hoppas den fortsätter hålla det måttet.

Till sist landade vi i Fiskebäck och åt goood middag.
Rödspätta med champinjoncreme och potatis + glass till efterrätt.
Efteråt tog vi en liten promenad, först ihop med mamma och pappa och lite kändishusspotting i området (en viss trummis i ett tufft hårdrocksband) och sedan gick jag och P själva ner mot Fiskebäcksbadet och runt lite för att han skulle få se lite vart jag har vuxit upp.
Som en supergod bonus fick vi dessutom med en påse med räkor hem, eftersom mamma och pappa köpt alldeles för mycket till sig själva, vilket blev varsin supergod smörgås till kvällsmat, tusen tack för det!!!

Hann även in en snabbis om Leo och Maggan så även Leo fick se Oliver live =)

En mycket bra dag idag även om vi varit i flygande fläng mest hela dagen =)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback