Trädgårdsmästarinnan 3

Hann inte uppdatera med bilder från gårdagens arbetsinsats, så allt kommer idag istället.
Egentligen skulle gaveln varit helt klar om det inte vore för att jag hade tur att se Plantagens kunderbjudande på Facebook, nämligen att man kunde panta in de blå krukorna som perennerna säljs i.
Panta 5 st få en gratis växt, vi köpte ju tio växter häromdagen, så det gör att vi får två gratis när P pantar krukorna imorgon =)
Rabatten blev över förväntan när den blev klar. Är så himla nöjd. Speciellt över att jag valde stenar i lite olika storlek för att bryta av mot kullerstenarna som alla är i nästan samma storlek.
Fick hjälp av grannen imorse att lyfta den allra största stenen på plats. Tror den kan ha vägt runt 70 kg.
Det som är kvar nu är att plantera de sista två plantorna samt fylla med täckbark inne i växtzonen:




På kvällen igår fick vi besök av Patriks mamma.
Så vi grillade och hon busade med Oliver. Han tyckte det var fantastiskt kul att hon hade glasögonen uppe i håret.
Han skrattade så han kiknade åt detta =) Lilla sötskrutten.
Sedan avslutade vi Valborgsmässoaftonen med att dricka champagne, rosa champagne =)

Farmor busar med Oliver.

Idag har hela dagen ägnats åt trädgården.
Har planerat massor.
Föutom på gaveln har jag planterat lavendel och lite stenpartiväxter på framsidan + de tre hortensiorna som frosten tog blommorna på från mamma och pappa.
Efter det lade jag täckbark i båda rabatterna.
Mamma och pappa dök upp mitt på dagen eftersom de var nyfikna på hur det gick för oss.
Pappa erbjöd sig att klippa gräset... men hittade ett uråldrigt tändstift då klipparn inte startad eoch åkte ner till macken och köpte ett nytt.
Sedan klippte han halva mattan och jag tog resten på kvällen.
Nu ser trädgården ganska fin ut, men min rygg mår inte alls bra, så nu skall jag nog hålla mig lugn fram till helgen, sedan skall jag nog ta tag i att rensa under häcken på framsidan och lägga täckbark även där.
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback