Älgmiddag och hallpromenader.

Idag var vi hos mamma och pappa och åt älgmiddag.
Skulle ju egentligen varit där förra helgen, men då var jag ju sjuk.
Älgsteken var sjukt god som vanligt!!!
Vi tog även med gåvagnen till Oliver så han passade på att gå fram och tillbaka i deras långa hall.
Så himla duktig han är, snabbt går det också och han vill gå, gå och gå.
Fortsätter han gå såhär mycket med vagnen kommer han nog snart att vara stabil nog att försöka gå på egen hand också... då får man jaga honom sedan =)
 
Förutom middag har vi hunnit med ett besök på ÄIK och bokat klubbhuset för 1-årskalas i januari.
Det kommer bli perfekt och skönt med lite svängrum så hela tjocka släkten + lite vänner får plats.
Dessutom med hiss för dem som inte kan ta sig uppför trappan på benen.
Efter det blev det en sväng på byn. Jag köpte stickor; både strumpstickor och rundsticka, så nu skall här stickas både sockor och mössa av ullgarnet jag hittade i pyssellådan!
 
Efter middagen han jag dessutom med ett styrkepass på gymmet.
Det bästa med att träna fredagkväll är att det nästan är helt folktomt.
Fick dessutom en utmaning från min kollega Maria som också är hemma mammaledig att köra en månads strikt kost och mer träning som jag givetvis hoppade på eftersom jag just nu är fullständigt omotiverad till att dra ner på snasket här hemma.
Start måndag så nu blir det till att bunkra upp med keso, kesella, frukt, fisk och fågel här hemma.
Mitt mål är, förutom att bli av med sockermonstret inom mig, att nå ner till 65 kg innan årsskiftet.
Borde inte vara en omöjlighet, gissar att jag kommer väga in på ca 68-69 kg på måndag morgon så det skall kunna gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback