Hälsomånad - dag 1

Är du inte alls intresserad av att läsa kostdagbok och om min tröning kan du skippa alla kommande inlägg som börjar med titeln "hälsomånad".
Min kollega Maria utmanade mig, så idag körde jag igång med sundare vanor och mer träning.
Att det var sol ute hjälpte ju till när det gällde vardagsmotion i form av promenad.
Fick med mig ett gäng från föräldragruppen som också ville röra på sig i solskenet - nice!
 
Mat:
Grov macka med keso och rökt kalkon till frukost.
Mellanmål innan promenad ett kokt ägg.
Lunch var de tre överblivna pannkakorna från igår med en halv skivad banan samt 1½ matsked hallonsylt.
Middag ugnslagad fisk med kokt potatis, kokta morötter och lite lättcreme fraiche som sås.
Kvällsmat en apelsin ca 100 gram keso och kanel samt ett kokt ägg.
 
Träning:
Promenad i medeltempo 7,9 km, ca 90 minuter.
40 minuter styrketräning på gymmet.
Gjorde ett par plankor medan Oliver lekte, men detta måste jag bli bättre på att få in under dagen - bålstabilitetsträning.
 
Allt som allt en bra dag.
Inget sug efter socker faktiskt och stickade under tiden vi såg film nu på kvällen, så då kom inte det där rastlöshetsätsuget heller!
Nu skall vi bara göra minst 29 sådana här dagar till =)
 
 
Förresten så glömde jag att väga in mig imorse efter en stökig natt med liten, snorig man.
Men jag vägde 67,4 i förrgår, så efter lördagskvällens frossande gissar jag på att jag skulle hamnat på ca 67,8 idag, så det är den vikt jag utgår ifrån.
Målet är alltså att komma under 65 innan årsskiftet - alltså tillbaks på min "före graviditetsvikt".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback