Julklappsshopping

Idag tog jag och mamsen en tur till Frölunda Torg och shoppade lite julklappar.
Blev tre till Oliver, sedan blir det nog lite uppdelat både till jul och födelsedag i ofs.
Bara kläder, men väldigt fina och tuffa sådana =)
Dessutom passade jag på att köpa en balaclava till honom, ni vet en sån där "rånarluva" som gör att det inte blåser in i öronen på de små.
Dock var den lite stor så jag får nog nästa ihop den lite under hakan så ansiktshålet blir mindre, så kan man ta upp de stygnen sedan när han vuxit mer.
Den är i ull så ganska så töjbar. Gissar att vi kommer kunna ha den ett par år.
 
Efter lunchen tog jag en långpromenad bort till AMF4 och ner not Långedrag på smågatorna.
Jäklar vilka kåkar det ligger där ute, men väldigt tätt så man får inte så mycket privacy.
Sedan gick vi över Hinsholmens P-plats som nu är ett enda myller av vinteruppställda fritidsbåtar.
Förbi vårt gamla hängställe Pizzeria Roberto, som numera även serverar thaimat.
Och så vidare hemåt, förbi huset där Mikkey Dee bor... tror jag mötte hans son med kompisar precis efter att jag tagit ett foto på huset... nä, jag är inte pinsam ha ha.
 
Babysim på eftermiddagen.
Oliver var på strålande humör och tokplaskade så det stod härliga till så fort vi kom i bassängen.
Sedan förvånade han oss alla med att göra tre dyk från min famn till kanten och leksaken som stod där på kort tid.
Efter det ville han inte dyka mer, men gud vad duktig han var!
Förutom dyk övade vi att simma och han börjar fatta det där med att spraka med benen för att ta sig framåt nu.
Sedan fick han ligga på mitt bröst när jag simmade ryggsim och efter det hänga på ryggen med tag om axlarna när jag simmade bröstsim.
Så fick även alla barnen testa att stå i trappan i den grunda delen för att få känna botten mot sina fötter och utforska det lite grann.
Mycket kul simning idag med andra ord =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback