Sim i Sjuntorp

Idag var vi tre ur Hellvängens bebismaffia som stack till Sjuntorp för att bada med våra små.
De andra två var ju redan där eftersom de hade teorilektion inför att deras babysimkurs skall starta snart.
Jag och Oliver mötte upp när de gett sina små lite mat efter informationen.
En liten missräkning var dock att det är höstlov nu och det var rätt mycket större barn i bassängen.
Som tur var upprepades inte katastrofen från vårt bad på Frölunda Kulturhus i somras, han är ju lite större nu.
Men det var lovligt svårt att få honom att fokusera på mig, så vi badade mest bara, gjorde ett par små, korta dyk med honom i famnen bara.
 
De hade köpt in lite extra barnstolar som jag önskat sedan vi var där sist, mycket bra!
Nu önskar jag nåt skötbord också, för det är inte skitlätt att byta på en korvig liten pojk som får ligge diagonalt på en träbänk i dum höjd som gör att mamman får ont i ryggen.
Men efter lite "skriking och krångling" (för att citera våra norska vänner i Bergen) fick jag på honom blöja och kläder.
Dock upptäckte jag väl hemma att jag glömt både min bikini coh hans badbyxor i duschen... typiskt!
Hoppas någon tagit hand om dem så kanske Mia kan ta med dem hem till Älvängen när de har simmat på måndag. Får ringa och kolla imorgon helt enkelt.
 
Utöver det så håller arbetet med fotoboken om graviditeten och Olivers första år på för fullt.
Har nu kommit fram till januari månad och det skall bli sjukt kul att få den i min hand sedan när den är tryckt.
Hoppas lilleman kommer uppskatta den sedan både när han är lite äldre som barn samt när han blir vuxen.
Håller även på att smida lite planer på 1-årskalas.
Blir i hyrd lokal - enklast så när vi kommer bli lite folk om alla kommer =)
 
Dessutom testar vi nya sovrutiner sedan igår.
Än så länge går det bra, hoppas det håller i sig.
Utlåtande och rapport om detta på måndag när vi kört fyra dygn på rad, då kanske det är mer sunt att göra en utvärdering istället för nu efter två dagar och en natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback