Bra tillväxt.

Oliver har bra tillväxt just nu.
Vi var nämligen på BVC idag för 9-månaderskontroll.
Han vägde 9500 gram, var 75 cm lång och huvudet var 45,2 cm i omkrets.
Helt galet ändå, han väger nu 7 kg mer än när han föddes.
Så liten han var då... pyttepyttepytteliten.
 
Förutom att kroppen växer så är framtänderna i överkäken faktiskt på G nu.
Man kunde se en liten skymt av dem idag.
Kanske inte konstigt att han sovit dåligt sista tiden, tänder, lära sig krypa/gå samt nu förkylning på det.
Nåja, det går ju över nån gång.
Krupit har han gjort idag också. Tredje gången jag ser honom krypa på alla fyra nu om än en kortare sträcka innan han kanar ner på mage och ålar sig framåt istället.
Men han står så fort han får chansen, mot pallen, stolen, i spjälsängen, mot vinstället och vardagsrumsbordet.
Får han stå i knät när man sitter nånstans klättrar han gärna vidare uppåt i famnen.
 
Imorgon blir också en lugn dag hemma.
Måste försöka kurera förkylningen så snabbt som möjligt.
Är det lite torrare blir det i alla fall en långpromenad.
Hade egentligen tänkt ta mig till gymmet idag, men halsen kändes sämre, så istället knödde jag i mig massa choklad.... bra där =/
Tips på hur man kurerar sig när man inte får penicillin och man inte får speciellt mycket sömn mottages tacksamt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback