Heldag med morfar

Idag har lille Oliver hängt med morfar hela dagen.
Efter en mycket tuff natt med ont i tänderna så gav vi oss av ganska tidigt hemifrån.
Landade i Fiskebäck strax efter nio imorse.
Strax före tio åkte jag till Frölunda Torg i jakt på pepparkaksbodyn, men den hade fortfarande inte kommit in i butik, nytt försök på Ale torg på fredag.
Istället blev det en kasse med julklappsinslagningsgrejer mm från Lagerhaus samt en påse med saker till Olivers ettårskalas - det är ju faktiskt inte SÅ långt kvar tills dess.
 
Efter att vi båda fått i oss lunch tog vi en middagslur på 1½ timme i mammas och pappas säng.
Sedan var det dags för lite mer mat och så iväg innan mammas väninnnor dök upp på krabbkväll.
Jag och pappa tog oss till Eriksbergs Centrum och åt varsin glass på Triumf Glass.
Sedan vidare till simmet.
Vi var ganska tidiga så vi letade upp Oii Barnkläder som ligger i det gamla sockerbruket.
Tyvärr hade de haft NoaNoa-kväll så endast kläder från det märket hängde framme, men nu vet jag vart de ligger så jag kan hoppa in en annan gång.
De har mycket coola saker om än med väldigt saftiga priser, men titta kan man ju göra =)
 
Simmet idag var lite bättre än sist.
Bättre humör men fortfarande inte kul att dyka.
Undra vart det gick snett? Innan var det ju hur lugnt som helst att dyka?
Vi får backa tillbaks lite nu och hälla vatten över huvudet bara tills vi ser att han håller andan ordentligt och inte får kallsupar.
Kanske var det den långvariga förkylningen som ställde till det.
Skall försöka ta mig upp till Sjuntorps bassäng nån gång i veckan framöver också som komplement och öka vattenvanan.
 
Efter simmet åkte vi alla hem till Älvängen och åt thaimat tills mamma ringde och sa att pappa kunde komma hem igen eftersom gästerna åkt hem =)
Mycket mysig dag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback